Donut bun

Det har blivit väldigt poppis med att ha en donut bun. Därför tänkte jag visa er hur man gör en sådan. Det är väldigt enkelt och blir supersnyggt! Det tar ca 5 min att göra också! Jag valde att göra en slät bulle, men om du vill ha en ruffsig är det bara att göra allt lite slarvigare :)


Det du behöver är en borste, en hårmunk, nålar och två toffsar.


1. Börja med att borsta håret till en slät toffs.


2. Sätt sedan munken runt toffsen.


3. Luta huvudet framåt och sprid ut håret över hela munken.


4. Ta sedan toffs nr2 och trä runt munken. Det är bra om denna toffsen är rätt liten så att håret sitter fast.


5. Nu sticker topparna ut. Snurra de runt munkens sidor.


6. Eftersom det nu syns att topparna är virade runt, fäster du nålar i munken och håret på huvudet om ni förstår hur jag menar. 


Like this!


7. Klart! Spraya om du vill att det ska hålla bättre. (Eftersom jag har gjort detta på en docka så ser det mycket slarvigare ut. På en riktig människa blir frisyren mycket slätare.)

Hoppas ni förstod och har lärt er något av detta. Om ni undrar något är det bara att fråga på :D

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0